piatok 1. apríla 2016

Rozhovor č. 11, maminka Lenka


1.Ako sa voláš, odkiaľ si, koľko máš rokov? 
Volám sa Lenka, som z Trnavy a mám 30 rokov.

 Narodila si sa v Trnave alebo si sa tam presťahovala?
Som Trnavčankou od narodenia, ale rodičmi som bola splodená vo Vysokých Tatrách, kde mama predtým žila s otcom a preto asi tak milujem hory. :-)


2.Kde si pracovala/študovala pred otehotnením?
Pred posledným otehotnením som pracovala v jednej firme zaoberajúcej sa stavebníctvom v administratíve.

Po MD by si sa chcela vrátiť do tejto práce? Alebo aké máš plány?
Nechcem sa vrátiť do práce, riešim svoje podnikanie, no zatiaľ o ňom veľmi nerozprávam, keďže je v štádiu rozbiehania sa, no chcem pracovať tak, aby som sa mohla venovať rodine a na to využívam čas na materskej dovolenke.

3.Kedy si sa stala mamičkou? Koľko si mala rokov? Plánovane, alebo nie?
Ako sa to vezme, som mamou troch detí, no z toho len to jedno, zatiaľ ako posledné je fyzicky so mnou, takže v tomto poňatí som mamou od 25-tich rokov, v opačnom od svojich 29-tich rokov.


Je to pre teba určite citlivá téma, ako si sa s tým vyrovnávala?
Ťažko, asi ako každá matka, ktorá príde o svoje vytúžené deti. I napriek tomu, že ani jedno z mojich detí neboli plánované, vždy som deti chcela mať a tešila som sa z každého tehotenstva, ktorým som si prešla. Prvá dcéra Ninka sa mi predčasne narodila v 28.tt s vadou srdiečka nezlučiteľnou so životom. Žila presne 1 hodinu a 18 minút a posledný výdych dala v mojom náručí. Je to zatiaľ to najbolestivejšie čo som v mojom živote zažila a vôbec prežila, no som za to vďačná, nakoľko vďaka nej som našla svoj zmysel života. Druhé tehotenstvo sa skončilo v 11.tt, nakoľko bábätku prestalo biť srdiečko. Priznám sa, nedokázala som sa zmieriť s tou bolesťou a stratou, sem tam si poplačem, každý deň spomeniem, no vďaka Bohu mám úžasnú rodinu, ktorá má celý čas držala nad vodou, inak neviem, či by som to dokázala rozchodiť niekedy.

4.Máš vzťah,si vydatá, slobodná?
Som šťastne vydatá za najlepšieho muža akého som mohla stretnúť.

5.Ako najradšej tráviš svoj voľný čas?
Najradšej trávim svoj čas so svojou rodinou, manželom a synom. Možno sa to zdá nudné, či klišé, no máme možnosť byť pokope ako rodina len cez víkendy, keďže manžel chodí domov z práce až večer. Sme cestovateľské typy, takže sme stále mimo domu, ak nám to čas dovoľuje.

Ako zvládaš starostlivosť o synčeka, keď je manžel v práci? Pomáhal ti niekto v začiatkoch? 
Starať sa o môjho syna je pre mňa prirodzená záležitosť, absolútne to neberiem ako záťaž, či povinnosť. Pravda, že začiatky boli ťažké kým sme sa s Matúškom zosúladili, taktiež je pravda, že nám tatino chýba kým je v práci, no je to normálne a bežné, že manžel pracuje a ja som doma sama s malým. Ak by sa dalo žiť len z lásky, tak by som bola šťastná :-), no peniaze potrebujeme k tomu, aby sme mohli žiť dôstojne. 

6.Pamätáš si na to, ako reagovalo okolie na tvoje prvé tehotenstvo?
 No, na prvé reagovalo relatívne kľudne, napriek tomu v akej situácii som sa ako tehotná ocitla.


Nepovieš nám trochu viac o tvojej situácii?
Tak moja situácia pri prvom tehotenstve bola trošku komplikovaná, keďže otec Ninky nie je mojím manželom (našťastie) a opustil nás. A vieme ako väčšinou okolie reaguje na situáciu slobodná mamička, no ja som mala šťastie, že mi všetci pomáhali, hlavne po psychickej stránke. A tie ďalšie dve tehotenstvá už prebiehali s mojím teraz už manželom a keďže mám manžela, ktorý má z predchádzajúceho vzťahu krásne dve deti, tak akosi sa jeho i moja rodina nevedeli zmieriť ani s jedným našim tehotenstvom, takže mi ich okrem zdravotných komplikácií znepríjemňovali i oni. No, našťastie po narodení Matúška sa to všetko zmiernilo.

7.Ako si prežívala tehotenstvo?
Moje každé jedno tehotenstvo som prežívala ťažko, absolútne ani jedno som nemala možnosť si užiť a tak pevne verím, že dáme s manželom ešte jedno dieťa a to si naplno užijem a nenechám si to obdobie nikým a ničím pokaziť. :-)

8.Aké boli začiatky tvojho mamičkovania?
Začiatky mamičkovania si priznám, že boli pre mňa ťažké. Až, keď som si uvedomila, že netreba byť dokonalou matkou vtedy mi začalo materstvo dávať pocit naplnenia ako matky.

9.Keby si mohla vrátiť čas, rozhodla by si sa rovnako, pre založenie rodiny?
 Áno, rozhodla by som sa rovnako. V živote by som nič nemenila na svojom živote a už vôbec nie rozhodnutie byť mamou.

10.Aké sú výhody a nevýhody toho, že si mamička?
 Nevýhody materstva nevidím. A výhody? Mám svoj zmysel života pri sebe, vďaka nemu viem čo je to skutočná a nekonečná láska, vďaka nemu viem ako, kam a prečo mám ísť ďalej. Jednoducho materstvo je niečo dokonalé, nenapodobiteľné a nenahraditeľné.

11.Čo by si odkázala budúcim mamičkám, ženám, ktoré rozmýšľajú o dieťatku?
Choďte do toho! Verím, že žiadna správna žena tohto rozhodnutia nemôže ľutovať. Ten pocit je neuveriteľne povznášajúci, že dokážete tak veľmi niekoho milovať a on Vám to opätuje. :-)

+2 zábavné otázky :-)

1. DVE slová, ktoré charakterizujú TEBA
šialená a perfekcionista / divná kombinácia, no to som ja :-)

2. DVE slová, ktoré charakterizujú tvoje dieťatko/deti
slniečko a frfloš po tatinovi :-)

+3 otázky typu "TO alebo TO"? 

1. rúž alebo lesk?
lesk

2.tenisky alebo opätky?
opätky

3. pobyt na horách alebo pri mori? 
pobyt na horách



Máš aj ty záujem odpovedať na otázky a byť zverejnená v mojom blogu?


Do komentára pod tento príspevok napíš svoj e-mail, kam ti odošlem otázky. :-)

1 komentár:

  1. ahoj Lenka,poznam ta zo ZS,nikdy sme sice kamosky neboli ale to,co sa ti stalo s detickami,mi je VELMI VELMI luto..dufam,ze uz v zivote ta postretnu len tie krasne chvile s tvojou rodinkou :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Môj MAKE-UP sen

Každý máme nejaký sen, túžbu niečo dokázať, byť v niečom výnimočný.  Nikdy som nemala presne určený cieľ, čo bude mojím zamestnaním, ni...