utorok 3. mája 2016

Rozhovor č. 13, maminka Monika

1.Ako sa voláš, odkiaľ si, koľko máš rokov? 
Volám sa Monika a mám 30 rokov.


2.Kde si pracovala/študovala pred otehotnením?
Pracujem ako district Sales manager v Pivovary Topvar a.s a študovala som na Univerzite Mateja Bela v BB.


3.Kedy si sa stala mamičkou? Koľko si mala rokov? Plánovane, alebo nie?
Mamičkou som sa stala v 29 rokov, neplánovane. V tom roku som sa mala vydávať. Kedže od 24 rokov mi moja gynekologička podľa vyšetrení vravela, že budem mat s otehotnením problém, dosť ma to prekvapilo. 




4.Prečo ti gynekológ vravel, že budeš mať s otehotnením problém? Povedala by si konkrétnejší dôvod? Aj si podstúpila nejakú liečbu?
Od svojich 15 rokov som brala hormonálnu antikoncepciu Mercilon a po 10 rokoch (keď som mala 25) sa rozhodla moja gynekologička, že mi ju zmení. Predpísala mi Jeanine, ktorá mi však nesadla a tak mi spravila hormonálny profil. Výsledky však neboli dobré, moje telo tvorilo veľmi málo estrogénu. Preto mi odporučila otehotnieť do 30 rokov veku alebo podstúpiť hormonálnu liečbu. So súčasným partnerom sme sa mali v júni 2015 brať, tak som v 29 rokoch v septembri 2014 vysadila antikoncepciu (vrátila som sa k Mercilonu) s tým, že po svadbe podstúpim liečbu, aspoň sa mi telo "očistí". V októbri 2014 som už bola tehotná a svadba sa teda preložila na tento rok, pretože takmer na termín svadby (27.6) sa mi narodil syn (25.6.2015). Niekedy aj testy "klamu". Som však rada, že žiadna liečba nebola potrebná.

5.Takže si zasnúbená?
Som zasnúbená a 2.7.2016 sa vydávam.

6.Koľko máš detičiek? 
Mám 1 syna, Michala.

7.Ako najradšej tráviš svoj voľný čas?Momentálne nemám voľný čas. :-) kedže od 28 týždňov po pôrode som sa vrátila do práce, po robote sa venujem malému. Ináč mám psíka a predtým som veľa čítala. A ešte chodím cvičiť. 

8.Kto sa stará o synčeka, keď si v práci? Aký bol dôvod toho, že si išla tak rýchlo znovu do práce?
Kedže mam úžasného budúceho manžela, už počas tehotenstva sme sa rozhodli, že na materskej sa vystriedame. Obaja máme výbornú prácu, ja som district managerka a môj partner je projektový inžinier, takže touto "výmenou" sme neprišli o príjem a obaja sme si malého užili aj na materskej. Moja práca mi umožňuje pracovať aj z domu, takže o nič neprídem a Miško je spokojný. Po materskej dovolenke môjho partnera bude Miško chodiť na 3 dni v týždni na 6 hodín do súkromných jasličiek. Samozrejme, ak by sa mu nepáčilo, vrátim sa na rodičovskú dovolenku.


9.Pamätáš si na to, ako reagovalo okolie na tvoje prvé tehotenstvo?
Prekvapene :-D

10.Ako si prežívala tehotenstvo?
Veľmi dobre, ani som nevedela, že som tehotná. Do 8 mesiacov som aktívne cvičila a rodiť som išla vo svojich bedrových rifliach, Miško bol drobné dieťa (49cm a 2900g), takže aj bruško som mala malinké. Nemala som žiadne chute, ani iné starosti, či problémy. Boli to najkrajšie chvíle.

11.Aké boli začiatky tvojho mamičkovania?
Miško bol od narodenia úžasne bábätko, spinkal, papal, kedže stále kojím, nemala som žiadny problém s jeho ukľudňovaním. Sama som bola prekvapená, aké je to bezproblémové mat bábätko.

12.Keby si mohla vrátiť čas, rozhodla by si sa rovnako, pre založenie rodiny?
 Samozrejme.

13.Aké sú výhody a nevýhody toho, že si mamička?
Výhody sú všetky-od lásky, pocitov, cez naplnenie až po zmysel života. Nevýhodou je, že nemôžem byt ani trošku sebecká. :-P

14.Čo by si odkázala budúcim mamičkám, ženám, ktoré rozmýšľajú o dieťatku?
Nie je nič krajšie, ako byt maminkou.

15.Napíš, čo najzaujímavejšie/najzvláštnejšie sa ti stalo, či už počas tehotenstva, alebo na materskej.
Najzaujímavejšie boli prvé kopance v brušku, bol to neopísateľný pocit. Najzvláštnejšie boli výkyvy hormónov po pôrode, preplakala som asi cely prvý týždeň po pôrode úplne od šťastia, radosti ale aj úzkosti, že už nie je súčasťou môjho tela...


+2 zábavné otázky :-)

1. DVE slová, ktoré charakterizujú TEBA
Milujúca a milovaná ❤

2. DVE slová, ktoré charakterizujú tvoje dieťatko
Chrobík (skratka z chrobáčik) a planota (keď neposlúcha)..


+3 otázky typu "TO alebo TO"? 

1. rúž alebo lesk?
Lesk.

2.tenisky alebo opätky?
Opätky.

3. pobyt na horách alebo pri mori? 
More ale chatu máme na horách.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Môj MAKE-UP sen

Každý máme nejaký sen, túžbu niečo dokázať, byť v niečom výnimočný.  Nikdy som nemala presne určený cieľ, čo bude mojím zamestnaním, ni...